ÅTERBETALNINGAR och RETURER
KAN JAG FÅ ÅTERBETALNING?
Vi tror på vår produkt. Om du inte är nöjd med en beställning som du gjort via Starpod kan du begära en återbetalning inom 30 dagar från inköpsdatumet.
För att begära återbetalning, vänligen maila support@starpod.se och i de flesta fall kommer dessa förfrågningar att uppfyllas i enlighet med vår återbetalningspolicy listad nedan. Vänligen inkludera ditt beställningsnummer i ämnesraden i e-postmeddelandet och en kort förklaring av varför du begär en återbetalning. Observera att du är ansvarig för returfraktkostnader, fraktavgifter för internationella beställningar är ej återbetalningsbara och tullar och skatter är ej återbetalningsbara. Varorna måste vara i nytt och oöppnat skick, om varan anländer i använt eller öppnat skick kommer din återbetalning att nekas.
Om din vara kommer skadad eller defekt och du vill ha en återbetalning eller byte, vänligen kontakta oss inom 30 dagar efter köpet
support@starpod.se och inkludera ditt ordernummer, bilddokumentation på eventuella rapporterade skador eller defekter (om tillämpligt) i ämnesraden i mejlet så tar vi hand om resten. Vi kommer att initiera återbetalningsprocessen vid din retur.
Om du följer vår returpolicy, observera att vi inte ansvarar för dina returfraktkostnader på grund av personliga skäl, och din retur och paket måste vara i gott skick.
utesluta:
Kunder kan endast begära att få annullera en beställning innan paketet skickas. När varan har skickats debiteras en återfyllningsavgift på 15 %.
Vi ber dig att inte returnera varor till oss utan att först kontakta oss.
Om du har några frågor eller behöver hjälp med en retur är du välkommen att kontakta oss med hjälp av kontaktuppgifterna på vår hemsida. Vi är här för att hjälpa dig!
Hur ska jag paketera min retur?
Skicka returer i en kartong och inkludera ett papper med ditt beställnings-ID i paketet. Fyll överflödigt utrymme i paketet med förpackningsjordnötter/bubbelplast för att säkerställa att din vara inte skadas under frakten till oss. Varor som returneras på grund av dålig förpackning kommer inte att återbetalas.
Hur lång tid tar det att behandla en återbetalning?
Du kommer att få ett e-postmeddelande som bekräftar din återbetalning eller så kommer vår kundtjänstrepresentant att kontakta dig inom 48 timmar efter att du mottagit e-postmeddelandet.
Återbetalningar kommer att göras till ditt kreditkortsföretag eller bank, beroende på din betalningsmetod. Återbetalningar kan ta upp till 10 arbetsdagar att behandlas. Kontakta din bank eller ditt kreditkortsföretag för återbetalningsstatus. Det kan ta lite tid innan återbetalningar tillkännages officiellt. Om du fortfarande inte har fått din återbetalning, vänligen kontakta oss på support@starpod.se
Tillhandahåller DEWETT returetiketter?
Vi tillhandahåller inte returfraktetiketter och täcker inte kostnaden för inhemska eller internationella returer, förutom under vissa omständigheter.
Varför fick jag inte full återbetalning?
Fraktavgifter på alla beställningar är ej återbetalningsbara. Observera att vi kan dra av denna avgift från din återbetalning. Det finns också fall där endast delvis återbetalning ges.
Om kunden anger fel leveransadress, eller om kunden vägrar att ta emot paketet på grund av kvalitetsproblem, eller inte vill ha paketet, kommer ytterligare fraktkostnader att debiteras.
Om returen är orsakad av konsumenten står konsumenten för returfraktkostnaden. Den exakta kostnaden beror på vilket budfirma du väljer.
Returadress:
Mottagare:PATAC GMBH-LY-FXGJ;
Gata: Halskestraße 22-26 Halle A4+A5;
Stad: Ratingen;
Provins: NRW;
Postnummer: 40880;
Land: Tyskland.